2014年2月15日星期六

One Republic - Counting Stars

One Republic - Counting Stars

Lately I been, I been losing sleep /最近的我 心神不宁 无法入眠
Dreaming 'bout the things that we could be /想像着我们原本 可以发生的一切
Baby I been, I been praying' hard /宝贝!我一直 一直努力祈祷着
Said no more counting dollars /不要在让金钱 介入你我之间
We'll be counting stars /我们何不抬头
Yeah, we'll be counting stars /耶!我们来 细数星空

I see this life,Like a swinging vine /我认为人生 就有如摆荡的藤蔓般
Swing my heart across the line /晃荡着我的意志 越了界线
In my faces flashing suns /照射在我脸上的 温暖阳光
Seek it out and ye shall find /看清了 自然会发现到
Old, but I'm not that old /陈老,但我又没那麽雍容
Young, but I'm not that bold /盛华,但我又没那麽敢勇往直前
And I don't think the world is sold /而我想我的世界并没有被出卖
I'm just doing what we're told /我也只是遵循 我们之间的约定
I, feel something so right /我感到如此的确信
But doing the wrong thing /但它却是 执迷不悟
I, feel something so wrong /我感到如此得迷惑
But doing the right thing /却又是如此真实
I could lie, couldn't I, could lie/我撒了个谎 瞒天大谎 却骗不了自己
Everything that kills me makes me fell alive /伤害我的种种 使我感觉活的如此真实

I feel the love /我感受着爱情
And I feel it burn /感受它 激情四射
Down this river every turn /每一次 都陷入这爱河
Hope is a four letter word /希望就是那四个字
Make that money /赚取金钱
Watch it burn /再看着 它燃烧殆尽
Old, but I'm not that old /陈老,但我又没那麽雍容
Young, but I'm not that bold /盛华,但我又没那麽敢勇往直前
And I don't think the world is sold /而我想 我的世界并没有被出卖
I'm just doing what we're told /我也只是遵循 我们之间的约定
I, feel something so wrong /我感到如此得迷惑
But doing the right thing /却又是如此真实
I could lie, couldn't I, could lie/我撒了个谎 瞒天大谎 却骗不了自己
Everything that drowns me makes me wanna fly /每件将我打击的事物 却让我结蛹展翅飞翔

Take that money /不要管钱财了
And watch it burn /看着 它燃烧殆尽吧
Sink in the river /沉没在那河流
The lessons I learned /这是我学到的最後一堂课

没有评论: